Pertukaran

Assalamualaikum

Sudah lama rasanya aku tidak exercise jari untuk meng'update' blog. Kali ni aku meluangkan sedikit masa walaupun agak kepenatan setelah packing barang untuk merantau ke negeri orang. So, dengan title pertukaran tu jangan korang pelik sebab ada dua meaning kat sini. First, pertukaran aku ke negeri orang and second pertukaran course !



Itu sebenarnya yang sangat memeranjatkan aku. Pada suatu pagi yang hening, aku telah mendapat panggilan daripada pihak UiTM mengatakan mereka hendak menukarkan course aku. Daripada course interior architecture aku telah di'transfer' pergi ke lanscape architecture atas kesilapan teknikal katanya.

Tanpa pilihan aku terpaksa terima. Dengan memikirkan sesuatu hikmah and positive thinking aku telah muhasabah diri dan redha. Mungkin rezeki aku di bidang landscape. Ini semua perancangan Allah S.W.T. Perancangan Allah S.W.T itu adalah sebaik-baik perancang. Jadi aku membuka minda aku untuk terima semua yang dirancang oleh-Nya. Semoga segalanya berjalan dengan lancar. Amin Ya Rabb :)

No comments: